torsdag 22. september 2011

Chibuike - Hvem er denne karen?

Jeg benket meg til TV'en  for å se på Chibuike. Med penn og papir. Jeg vil helst gå litt mot strømmen, når alle andre roper hurra vil jeg problematisere. Å score i to kamper på rad er vel ikke all verden, når laget er i flytsonen og produserer sjanser på løpende bånd. Hvor god er han egentlig? Kverulanten i meg måtte gi tapt.

Det var jo et fyrverkeri av en kamp, med tempo, sjanser og nerve fra det tyvende sekundet og helt inn. Notatene forsvant av og til i ekstasen, men konklusjonene er likevel vitenskapelig akseptable innenfor denne bloggens kvalitetskrav. Av 20 registrerte involveringer ender 4 i ballmist eller feilpasning. I åtte av tilfellene mottar han ballen feilvendt. Han spiller ikke bort eller mister ballen i noen av dem - selv om han bare to av de åtte gangene spiller ballen bakover. Alle gangene han mister eller spiller bort ballen mottar han den rettvendt.

En vesentlig grunn til den gode statistikken er jo også at i dag er det god bevegelse i laget. Mannen er en god fotballspiller, et scoop.

Scoringen er jo bare knall.

Synd at vi ikke er i Europa League nå. Men neste år..

Søndagen er det klart for et av årets høydepunkter: VIF-RBK. Det blir en virkelig styrkeprøve. SURT at Jim Larsen, begår en hjelpeløs, talentløs forseelse og pådrar seg sitt tredje gule.

Festkveld. Nedtelling i gang. Billetten ligger og roper på meg ved siden av telefonen i gangen. Blir kanonkveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar